Översikt
Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 30 dagar. Om det har gått 30 dagar sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller utbyte.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.
Flera typer av varor är undantagna från att returneras:
- Digitala produkter är undantagna från att returneras, som presentkort och nedladdningsbara produkter (exempelvis digitala musikfiler, noter, ackordblad och ackordanalyser).
- Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel. Detta gäller även produkter där förpackningen har öppnats eller visar tydliga tecken på användning.
- Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.
För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.
Återbetalningar
När din retur har mottagits och kontrollerats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, eftersom det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.
Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på order@adoraonline.se.
Reaartiklar
Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.
Byten
Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på order@adoraonline.se. och skicka din vara till: Adora, c/o JONO Media AB, Sylveniusgatan 5 D, 754 50 Uppsala.
Fraktreturer
För att returnera din produkt postar du produkten till: Adora, c/o JONO Media AB, Sylveniusgatan 5 D, 754 50 Uppsala.
Du står för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Behöver du hjälp?
Kontakta oss på order@adoraonline.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.